FreecoNet wprowadził rozmowy HD

Łukasz Kacprowicz | Warto wiedzieć więcej
FreecoNet, jako pierwszy operator w Polsce, umożliwił prowadzenie rozmów telefonicznych w jakości HD. Tej tematyce poświęcony został Lunch VoIP-owy 2010, który odbył się 24 lutego w Warszawie. Wprowadzenie HD Voice oznacza dla użytkowników FreecoNet lepszą jakość dźwięku rozmów telefonicznych, a wkrótce także usług dodanych. - „HD Voice korzysta z szerokopasmowych kodeków (g722), które próbkują dźwięk 16 tys. razy na sekundę, w zakresie od 150Hz do 7kHz. Tradycyjna telefonia - oparta na wąskopasmowym łączu PSTN - umożliwia próbkowanie dźwięku z prędkością 8 tys. razy na sekundę i korzystanie z częstotliwości od 200Hz do 4kHz. Porównując specyfikacje obu systemów można śmiało stwierdzić, że HD Voice zapewnia istotnie lepszą jakość dźwięku. Z jej pomocą można bezbłędnie rozpoznać głos każdego rozmówcy, w tym trudny akcent obcojęzyczny, dzięki czemu przekaz treści jest płynny i zrozumiały. Wrażenie z rozmowy jest takie, jakby nasz rozmówca był w tym samym pokoju” - tłumaczy Jan Wyrwiński, Prezes Zarządu FreecoNet SA. Możliwość rozmawiania w technologii HD nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami dla użytkowników FreecoNet. Obaj rozmówcy muszą jedynie posiadać aparat telefoniczny obsługujący szerokopasmowy kodek g722. W przypadku, gdy jeden z telefonów obsługuje wyłącznie kodeki wąskopasmowe, połączenie zostanie ustanowione w jakości właściwej dla tego właśnie standardu. W trosce o ułatwienie użytkownikom wyboru odpowiednich rozwiązań technicznych, FreecoNet testuje sprzęt i prowadzi jego certyfikację. Logotyp HD Voice, którym oznaczony jest dany produkt, daje gwarancję, że w pełni umożliwia on połączenia w jakości HD. Tego typu telefon to np. Siemens Gigaset A580 IP, który jest obecnie do nabycia we FreecoNet za złotówkę. Sprzęt VoIP, który wspiera technologię HD Voice, staje się coraz szerzej dostępny na rynku. Zaawansowane telefony IP mają w swojej ofercie m.in. Gigaset, AVG czy Yealink. HD Voice w telefonii to w Polsce nowość. Wprowadzenie tej technologii w kilku krajach (w tym w Polsce) całkiem niedawno, bo na tegorocznych targach CES w Las Vegas, zapowiedział Orange. FreecoNet jest prekursorem nowych standardów jakości rozmów telefonicznych w naszym kraju, ale w niedługim czasie wszyscy operatorzy telekomunikacyjni pójdą z pewnością w jego ślady i zaoferują rozmowy w jakości HD jako standardową usługę dla abonentów. Różnica w dźwięku jest bowiem na tyle wyraźna, że klient, który raz z niej skorzysta i porówna z dźwiękiem tradycyjnym, z pewnością będzie wymagać takiej samej jakości od swojego obecnego operatora. O tym, jaka to jest różnica, można się przekonać pod adresem www.hdvoice.pl przy pomocy specjalnie do tego stworzonego nagrania demo. Znajdują się tam również szczegółowe informacje o technologii HD Voice. Wprowadzenie technologii HD Voice to tylko jedno z narzędzi, za pomocą których FreecoNet chce zrewolucjonizować rynek telekomunikacyjny w Polsce. Kolejną niespodzianką, którą ujawniono w ubiegłym tygodniu podczas Lunchu VoIP’owego 2010, jest porozumienie o fuzji FreecoNet i Tlenofon. Pozwoli ona stworzyć największego polskiego dostawcę telefonii internetowej. Szczegółowe informacje znajdują się na: www.freeconet.pl oraz www.hdvoice.pl. FreecoNet SA to platforma telekomunikacyjna dla użytkowników indywidualnych i małych firm, która integruje rozwiązania wielu operatorów i dostępne na rynku technologie telekomunikacyjne (VoIP, PSTN, GSM). FreecoNet umożliwia darmowe rozmowy telefoniczne pomiędzy abonentami różnych operatorów, jeśli tylko zarejestrowali oni swoje numery telefonów na platformie. Najniższe stawki przy połączeniach na numery niezarejestrowane gwarantuje TelArena – innowacyjny moduł FreecoNet, gdzie kilku niezależnych operatorów rywalizuje ceną o obsługę każdego połączenia i zawsze wygrywa ten, który zapewnia najniższą stawkę w danym kierunku. FreecoNet to również inne, zaawansowane rozwiązania: zestaw usług dodanych dla biznesu (m.in. Wirtualny Fax, Rejestrator rozmów, IVR, Call Center) oraz FreecoNet Mobile dla telefonów komórkowych. Platformę obsługuje się przez intuicyjny panel www. źródło: www.otopr.pl

Dodaj nową odpowiedź

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Image links with 'rel="lightbox"' in the <a> tag will appear in a Lightbox when clicked on.
  • Image links from G2 are formatted for use with Lightbox2
  • Image links with 'rel="lightshow"' in the <a> tag will appear in a Lightbox slideshow when clicked on.
  • Links to HTML content with 'rel="lightframe"' in the <a> tag will appear in a Lightbox when clicked on.
  • Links to video content with 'rel="lightvideo"' in the <a> tag will appear in a Lightbox when clicked on.
  • Links to inline or modal content with 'rel="lightmodal"' in the <a> tag will appear in a Lightbox when clicked on.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).