Jak można wesprzeć innych? Sposobów jest tysiące. od wysłanego sms-a za symboliczną złotówkę po adopcję na odległość. Wszystko zależy od zasobności portfela i chęci niesienia pomocy. Ostatnio rekordy popularności biją te akcje, które łączą przyjemne z pożytecznym. Tyska Fundacja „Bliżej Szczęścia” również postanowiła skorzystać z tej popularnej formy pomocy organizując we wrześniu tego roku „Chwilówkobieg”.
Bieg, trucht, albo…
Angażowanie pracowników w akcje społeczne, to integralny element polityki CSR – Społecznej Odpowiedzialności biznesu. Umiejętnie i systematycznie realizowana przynosi wiele korzyści obu zainteresowanym stronom. – Dzięki takim działaniom jesteśmy w stanie pomóc konkretnym osobom potrzebującym. Pracownicy biorący udział w akcji zawsze znają jej cel i mają świadomość, kogo tak naprawdę wspierają – mówi Anna Kostuś z Fundacji „Bliżej Szczęścia”. Organizacja działa od marca 2013 roku. Inicjatorem jej założenia był Zarząd ogólnopolskiej firmy Pośrednictwa Finansowego „KREDYTY-Chwilówki” Sp. z o.o. W ramach współpracy pracownicy firmy mają możliwość uczestnictwa w wielu akcjach społecznych – Chwilówkobieg to charytatywne przedsięwzięcie, które miało swoją kontynuację w ubiegłych latach. To świetna forma łącząca promocję zdrowia z pomocą – tłumaczy Anna Kostuś. – W tym roku celem był zakup obuwia i odzieży zimowej dla potrzebujących dzieci. To bieg leśny a trasa liczy około 6 km. Technika jest dowolna, liczy się przede wszystkim udział – dodaje.
Aktywnie i pasywnie
Wiele zarówno cyklicznych jak i tych jednorazowych akcji charytatywnych daje uczestnikom możliwość otwarcia się na innych i spędzenia czasu w gronie współpracowników. Fundacja „Bliżej Szczęścia” wyjątkowo często „wciąga” pracowników firmy „KREDYTY-Chwilówki” Sp. z o.o. w realizowanie się przez pomoc drugiemu człowiekowi. – Do tej pory przeprowadziliśmy wiele takich akcji. Wystarczy wspomnieć zbiórki słodyczy dla najmłodszych podopiecznych, czy odzieży i karmy dla schronisk w Tychach i Oświęcimiu – mówi Anna Kostuś. Pracownicy firmy aktywnie angażują się też we flagową akcję Fundacji po hasłem „Chwilówkozbierania na pomaganie”. Jej celem jest zbiórka plastikowych nakrętek – dochód z ich sprzedaży jest także przekazywany na pomoc podopiecznym. Ostatnie podsumowanie zbiórki pozwoliło na zakup koflatora, urządzenia ratującego życie osobom cierpiącym na SMA – rdzeniowy zanik mięśni. Ci pracownicy, którzy chcieli pomagać w sposób bardziej aktywny, mieli taką szansę w ubiegłym roku podczas Maratonu Charytatywnego Zumby. – Ta impreza zgromadziła ponad 200 uczestników. Wystarczyło kupić bilet i można było pod okiem profesjonalnych instruktorów bawić się w rytm tanecznej muzyki – tłumaczy Anna Kostuś.
Dodaj nową odpowiedź