Google powoli wtapia się w każdą dziedzinę naszego życia. Tym razem spółka pracuje nad uruchomieniem cyfrowego kiosku z gazetami dla użytkowników gadżetów z systemem Android.
Koncern przekonuje wydawców, że jest to innowacyjna forma dotarcia do użytkowników. Według informacji dziennikarza "Wall Street Journal" prowadzone są rozmowy z wydawcami takich tytułów jak: Time", "People" czy "Cosmopolitan”.
7 grudnia na konferencji w San Francisco Google ogłosiło plany produkcji nowego laptopa, wyposażonego w nowy system operacyjny Chrome OS. Największe zainteresowanie widzów, wzbudziła jednak obecność Marka Fronsa, dyrektora do spraw technologii w „New York Times”. Podczas prezentacji w Chrome OS aplikacji dziennika przyznał, że „Nasze artykuły jeszcze nie wyglądały tak pięknie.
Chcąc wejść na rynek wirtualnej prasy, Google ma ciężkie zadanie. Na tym polu niepodzielnie króluje Apple, ze swoim systemem udostępniania pracy na telefony komórkowe i tablety. AppStore firmy pobiera 30% kwoty za każdy sprzedany egzemplarz, ale nie zbiera danych osobowych kupujących, co uniemożliwia wydawcą prasy udostępniania im zniżek, bądź innych ciekawych ofert. Aplikacja Google miała by to zmienić.
Uczestnicy rozmów stwierdzają jednak, że produkcja serwisu e-book’owego jest dopiero w fazie początkowej i w ogólne może się nie wejść na rynek. Do tej pory nikt z firmy nie kontaktował się z przedstawicielami polskich wydawnictw.
Mateusz Pawłowski
Dodaj nową odpowiedź