Jak rozpocząć nowy rok szkolny i zagwarantować sobie sukces?

Łukasz Kacprowicz | Warto wiedzieć więcej
Wiesz jak to jest, gdy wakacje zbliżają się ku końcowi i nadchodzi nieuchronnie kolejny rok. Dla jednych jest to powód do radości bo mogą spotkać się znowu z przyjaciółmi, dla innych sama myśl o kolejnym roku szkolnym wywołuje zniechęcenie. W każdym przypadku warto jednak sobie postanowić, aby nadchodzące 10 miesięcy spędzić jak najlepiej! Na początek zadaj sobie pytanie: Co mogę zrobić, aby ten rok minął jeszcze przyjemniej niż poprzedni? Co mogę zrobić, aby chodzić do szkoły lub na studia z większą chęcią? Co powinienem lub powinnam zmienić, aby dostawać lepsze oceny, pracować mniej ale bystrzej? Jeśli skupisz się na takich pytaniach, Twój umysł wygeneruje odpowiedzi, które pomogą Ci łatwiej przejść przez kolejny rok szkolny.
“Nie oceniaj mojej inteligencji po odpowiedziach jakie daję, ale po pytaniach jakie stawiam” - Mark McGranaghan
Teraz postaw sobie cel, które osiągniesz w najbliższym roku. Człowiek bez celów jest jak strzelec wyborowy, który ma zasłonięte oczy. Jeśli trafi w cel, to tylko przez przypadek. Ustal cele, aby wziąć życie we własne ręce. Napisz na kartce papieru jaką chcesz mieć średnią na koniec roku, na koniec semestru. Napisz czego chcesz się nauczyć (np. język obcy, konkretna dziedzina nauki, umiejętność). Jeśli bierzesz udział w olimpiadach lub jesteś sportowcem, napisz co chcesz osiągnąć i kiedy to zrobisz. Cele pisz w czasie teraźniejszym, w pierwszej osobie, w pozytywie, oraz jako już zrealizowane. Zamiast napisać: „Chcę mieć piątkę z matematyki”, napisz: „Ja, Marcin, z łatwością uzyskuję ocenę 5 z matematyki na koniec roku i czuję ogromną satysfakcję oraz podziw ze strony kolegów i koleżanek.” Im cel bardziej szczegółowy, tym lepiej. Dodając słowo: „z łatwością”, programujesz swój podświadomy umysł na sposób osiągnięcia tego celu. Za każdym razem pisz datę osiągnięcia celu. Wiele przedmiotów w szkole wydaje się niepotrzebnych. Jednak za każdym z nich, może ukrywać się coś wartościowego. Nawet jeśli tak nie jest, warto sobie uświadomić (a nawet zmyślić) co ja będę z tego miał, że nauczę się tematu X z przedmiotu Y. Jeśli podasz swojej podświadomości powód nauczenia się czegoś, znacznie łatwiej tego dokonasz. Zaczynając każdy nowy dział, temat a nawet cały przedmiot, zadaj sobie następujące pytania: - Co ja z tego będę miał/miała? - Co mi to da, że opanuję tą wiedzę? - Dlaczego powinienem/powinnam się tego nauczyć? - Co jeszcze dzięki temu osiągnę? Postaraj sie, aby padło kilka odpowiedzi. Im więcej, tym lepiej dla Ciebie – bo będziesz mieć dzięki temu większą motywację i szybciej opanujesz dany materiał.
„Jeśli myślisz, że edukacja jest droga, spróbuj ignorancji! – Andy McIntyre

Dodaj nową odpowiedź

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Image links with 'rel="lightbox"' in the <a> tag will appear in a Lightbox when clicked on.
  • Image links from G2 are formatted for use with Lightbox2
  • Image links with 'rel="lightshow"' in the <a> tag will appear in a Lightbox slideshow when clicked on.
  • Links to HTML content with 'rel="lightframe"' in the <a> tag will appear in a Lightbox when clicked on.
  • Links to video content with 'rel="lightvideo"' in the <a> tag will appear in a Lightbox when clicked on.
  • Links to inline or modal content with 'rel="lightmodal"' in the <a> tag will appear in a Lightbox when clicked on.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).