Fotografia panoramiczna jest techniką znaną od dawna, pochodzącą jeszcze z czasów fotografii czarno - białej. Jednak dziś dzięki fotografii cyfrowej oraz specjalistycznemu oprogramowaniu możemy nadać jej całkiem nowy wymiar. Panoramy sferyczne, bo o nich mowa, są wynikiem ewolucji, jaka dokonała się w świecie nowoczesnych technologii w ostatnich latach. Jest to produkt na pograniczu renderingu w czasie rzeczywistym i fotografii. Podobnie jak w sztucznie tworzonych przestrzeniach, panoramy sferyczne również występują głównie w formacie flash - głównie za sprawą największej dostępności odpowiedniego pluginu wśród użytkowników internetu.Kolejnym podobieństwem tych dwóch dziedzin jest możliwość tworzenia pełnych aplikacji, pokazujących na przykład wnętrze hotelu -
wirtualnych spacerów. Jednak podstawową i główna różnicą, jest przepaść jakościowa dzieląca rendering i zdjęcia panoramiczne. Dzięki bazowym fotografiom te wizualizacje zyskują na realizmie. Tworzone na ich podstawie wirtualne wycieczki, oprócz tego że cechują się interaktywnością i multimedialnością, zachowują jakość fotografii. Dzięki czemu oglądający czuje się jakby naprawdę spacerował i rozglądał się po przedstawianym miejscu.Kolejnym ważnym czynnikiem przemawiającym za fotografią panoramiczną jest jej dostępność i stosunkowa łatwość tworzenia. Wystarczy nauczyć się odpowiednio przygotowywać zdjęcia oraz je łączyć. Nie trzeba przyswajać sobie kolejnej potężnej aplikacji kosztującej kilka tysięcy złotych. Wynikiem stosunkowej prostoty tworzenia jest zarówno cena finalnego produktu jak również znacznie mniejsze zużycie mocy obliczeniowej komputera odtwarzającego wizualizację, co powoduje jej większą
stabilność oraz praktycznie gwarantuje jej prawidłowe i przewidywalne odtwarzanie - nawet na słabszych komputerach.Te wszystkie cechy mogą zwiastować rychły upadek technik renderingowych na rzecz interaktywnych fotografii. Jednak należy pamiętać, że po pierwsze jest to technologia nowa, nie do końca popularna i wciąż rozwijająca się. Nie wiadomo czy zostanie przyjęta do powszechnej świadomości użytkowników, a tym bardziej czy zajmie miejsce technik renderingowych. Na pewno nie na wszystkich polach, ale myślę że walka będzie zaciekła.
---
Autorem artykułu jest Sc0rpion_f
Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org.
Dodaj nową odpowiedź