Jak przenieść numer telefonu komórkowego do innego operatora

Michał Toczyski | Portal popularnonaukowy | Warto wiedzieć więcej
Fakty na temat pozornie prostej rzeczy,jaką jest przeniesienie numeru. Sprawa przeniesienia numeru została znacznie uproszczona od 6lipca 2009r.wynikającej z dyrektywy 2002/22/WE w sprawie usługi powszechnej i jest całkowicie bezpłatna.
Jak przenieść numer telefonu komórkowego do innego operatora. FAKTY.

Sprawa przeniesienia numeru została znacznie uproszczona od 6lipca 2009r.wynikającej z dyrektywy 2002/22/WE w sprawie usługi powszechnej i jest całkowicie bezpłatna.

Pozostaje tylko kwestia formalna oraz zobowiązania co do poprzedniego operatora. Niestety standardem jest , iż związaliśmy się umową z dotychczasowym operatorem na pewien okres a co za tym idzie wcześniejsze jej zerwanie (np. przenieść numer)musimy ponieść odpowiednie konsekwencje tego czynu. Dlatego najlepiej jest przenosić numer w momencie zakończenia umowy ale i tutaj operatorzy zostawili sobie pewną "furtkę", otóż nawet jeśli nam się umowa skończyła to mimo wszystko po złożeniu wniosku o przeniesienie numeru musimy pozostać u naszego operatora przez 30dni , czyli pełen okres rozliczeniowy.

Wracając do konsekwencji zerwania umowy z obecnym operatorem, jeśli zerwiemy umowę zapłacimy karę sięgającą w niektórych przypadkach nawet do kilku tysięcy złotych, ale to wszystko kwestia jak długi okres pozostał nam do zakończenia umowy, jaką mieliśmy taryfę oraz jaki kupiliśmy telefon u operatora. Jeśli zerwiemy umowę 2-3msc przed końcem umowy kara może być niewielka , można powiedzieć że "groszowa".

Warto pamiętać o jednym fakcie, który jest dedykowany szczególnie dla Firm. Każdy operator posiada swego rodzaju doradców biznesowych, zaletą takich osób jest to iż wszystkie formalności wykona za nas doradca , a przedsiębiorca nie musi nawet wychodzić z domu czy firmy, ponieważ taki doradca przyjeżdża do klienta . Czyż to nie piękne, oczywiście wszystko jest bezpłatne a załatwimy to samo co w salonie. Teraz formalności i obowiązki operatora oraz nasze :
  1. Wniosek o przeniesienie numeru składamy do nowego dostawcy usług (czyli tego, do którego zamierzamy przenieść numer).
  2. Nowy dostawca usług, po udzieleniu mu pełnomocnictwa, dokona za nas wszelkich czynności niezbędnych do przeniesienia numeru, w tym między innymi zakończy stosunek umowny ze starym dostawcą usług.
  3. Wniosek złożony osobiście w jednostce dostawcy dedykowanej do obsługi klientów musi zostać rozpatrzony w terminie 6 godzin roboczych (sieci ruchome) oraz 1 dnia roboczego (sieci stacjonarne). Należy jednak w tym miejscu podkreślić, iż na dzień wejścia z życie zmian rozporządzenia, na podstawie przepisu przejściowego, do chwili uruchomienia przez Prezesa UKE systemu PLI CBD wspierającego usługę przenośności numerów oraz w terminie dwóch miesięcy od dnia jego uruchomienia, termin rozpatrzenia wniosku w przypadku abonentów sieci stacjonarnych wynosi 7 dni.
  4. Pozytywne rozpatrzenie wniosku abonenta i podpisanie umowy z nowym dostawcą obliguje go do przeniesienia numeru najpóźniej w terminie 1 dnia roboczego (sieci ruchome) lub 7 dni roboczych (sieci stacjonarne) od dnia zawarcia umowy, chyba że wskażemy późniejszy termin.
  5. Przeniesienie numeru jest bezpłatne, a sieć Orange nawet nam za to zapłaci 150zł

Pamiętajmy, że jeśli wszelkie formalności zostaną wykonanie poprawnie nie powinniśmy mieć żadnych problemów z numerem, mimo wszystko czasem się to zdarza, zazwyczaj objawia się to w postaci nieaktywnego numeru lub podwójnych faktur. Dlatego czasem dobrze jest oddać sprawy formalne w ręce profesjonalistów czyli doradców biznesowych.
Jan Wojciechowski
www.doradcabiznesowy.com
---
Autorem artykułu jest Horusra
Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org.

Dodaj nową odpowiedź

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Image links with 'rel="lightbox"' in the <a> tag will appear in a Lightbox when clicked on.
  • Image links from G2 are formatted for use with Lightbox2
  • Image links with 'rel="lightshow"' in the <a> tag will appear in a Lightbox slideshow when clicked on.
  • Links to HTML content with 'rel="lightframe"' in the <a> tag will appear in a Lightbox when clicked on.
  • Links to video content with 'rel="lightvideo"' in the <a> tag will appear in a Lightbox when clicked on.
  • Links to inline or modal content with 'rel="lightmodal"' in the <a> tag will appear in a Lightbox when clicked on.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).