Fakty na temat pozornie prostej rzeczy,jaką jest przeniesienie numeru. Sprawa przeniesienia numeru została znacznie uproszczona od 6lipca 2009r.wynikającej z dyrektywy 2002/22/WE w sprawie usługi powszechnej i jest całkowicie bezpłatna.
Jak przenieść numer telefonu komórkowego do innego operatora. FAKTY.
Sprawa przeniesienia numeru została znacznie uproszczona od 6lipca 2009r.wynikającej z dyrektywy 2002/22/WE w sprawie usługi powszechnej i jest całkowicie bezpłatna.
Pozostaje tylko kwestia formalna oraz zobowiązania co do poprzedniego operatora. Niestety standardem jest , iż związaliśmy się umową z dotychczasowym operatorem na pewien okres a co za tym idzie wcześniejsze jej zerwanie (np. przenieść numer)musimy ponieść odpowiednie konsekwencje tego czynu. Dlatego najlepiej jest przenosić numer w momencie zakończenia umowy ale i tutaj operatorzy zostawili sobie pewną "furtkę", otóż nawet jeśli nam się umowa skończyła to mimo wszystko po złożeniu wniosku o przeniesienie numeru musimy pozostać u naszego operatora przez 30dni , czyli pełen okres rozliczeniowy.
Wracając do konsekwencji zerwania umowy z obecnym operatorem, jeśli zerwiemy umowę zapłacimy karę sięgającą w niektórych przypadkach nawet do kilku tysięcy złotych, ale to wszystko kwestia jak długi okres pozostał nam do zakończenia umowy, jaką mieliśmy taryfę oraz jaki kupiliśmy telefon u operatora. Jeśli zerwiemy umowę 2-3msc przed końcem umowy kara może być niewielka , można powiedzieć że "groszowa".
Warto pamiętać o jednym fakcie, który jest dedykowany szczególnie dla Firm. Każdy operator posiada swego rodzaju doradców biznesowych, zaletą takich osób jest to iż wszystkie formalności wykona za nas doradca , a przedsiębiorca nie musi nawet wychodzić z domu czy firmy, ponieważ taki doradca przyjeżdża do klienta . Czyż to nie piękne, oczywiście wszystko jest bezpłatne a załatwimy to samo co w salonie. Teraz formalności i obowiązki operatora oraz nasze :
- Wniosek o przeniesienie numeru składamy do nowego dostawcy usług (czyli tego, do którego zamierzamy przenieść numer).
- Nowy dostawca usług, po udzieleniu mu pełnomocnictwa, dokona za nas wszelkich czynności niezbędnych do przeniesienia numeru, w tym między innymi zakończy stosunek umowny ze starym dostawcą usług.
- Wniosek złożony osobiście w jednostce dostawcy dedykowanej do obsługi klientów musi zostać rozpatrzony w terminie 6 godzin roboczych (sieci ruchome) oraz 1 dnia roboczego (sieci stacjonarne). Należy jednak w tym miejscu podkreślić, iż na dzień wejścia z życie zmian rozporządzenia, na podstawie przepisu przejściowego, do chwili uruchomienia przez Prezesa UKE systemu PLI CBD wspierającego usługę przenośności numerów oraz w terminie dwóch miesięcy od dnia jego uruchomienia, termin rozpatrzenia wniosku w przypadku abonentów sieci stacjonarnych wynosi 7 dni.
- Pozytywne rozpatrzenie wniosku abonenta i podpisanie umowy z nowym dostawcą obliguje go do przeniesienia numeru najpóźniej w terminie 1 dnia roboczego (sieci ruchome) lub 7 dni roboczych (sieci stacjonarne) od dnia zawarcia umowy, chyba że wskażemy późniejszy termin.
- Przeniesienie numeru jest bezpłatne, a sieć Orange nawet nam za to zapłaci 150zł
Pamiętajmy, że jeśli wszelkie formalności zostaną wykonanie poprawnie nie powinniśmy mieć żadnych problemów z numerem, mimo wszystko czasem się to zdarza, zazwyczaj objawia się to w postaci nieaktywnego numeru lub podwójnych faktur. Dlatego czasem dobrze jest oddać sprawy formalne w ręce profesjonalistów czyli doradców biznesowych.
Jan Wojciechowski
www.doradcabiznesowy.com
---
Autorem artykułu jest Horusra
Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org.
Dodaj nową odpowiedź