Rodzaje portfolio

Łukasz Kacprowicz | Warto wiedzieć więcej
Absolutnie podstawowym zadaniem, jakie trzeba przed sobą postawić, zanim się zabierze za tworzenie portfolio jest jasne określenie celu, jakiemu ma ono służyć. Bo wbrew pozorom rodzajów portfolio jest wiele i zupełnie inne powinno się mieć do pokazania w galerii, w której ubiegamy się o wystawę, inne w agencji reklamowej, a jeszcze inne przed zdawaniem na studia fotograficzne. Oto kilka przykładów: - w galerii, w której chcemy mieć wystawę pokazujemy przede wszystkim to, co ma się na takiej wystawie znaleźć – nie musimy udowadniać, że robimy zdjęcia od lat i na każdy temat, musimy raczej udowodnić, że mamy materiał, by zrobić świetną wystawę (dla galerii ma małe znaczenie, czy w ogóle umiemy robić zdjęcia!) - w agencji reklamowej musimy udowodnić, że technika nie jest nam obca, że umiemy się posługiwać i aparatem, i komputerem – tam więc pokazujemy świetne technicznie, perfekcyjne jak spod igły zdjęcia, przy tworzeniu których artystyczne ambicje są nieco mniej istotne - w agencji prasowej powinniśmy udowodnić, że nie boimy się ludzi i że interesują nas ich historie, że naszymi cechami są wrażliwość i spostrzegawczość. I zamiast pokazywania dziesiątków pojedynczych zdjęć (bo te każdemu się mogą udać raz na jakiś czas) lepiej tam pokazać dwa dobrze skonstruowane fotoreportaże – tu wciąż się liczy myślenie cyklem, opowieścią, a nie jednym fajnym kadrem - zdając na studia fotograficzne prezentujemy zazwyczaj szeroką paletę swoich możliwości – i reportaż, i akt, i multimedialne projekty, i portrety, i przyrodnicze zbliżenia makro. Z jednej strony na pewno warto pokazać, że interesuje nas fotografia w szerokim zakresie, z drugiej jednak lepiej jest komisji egzaminacyjnej móc zaprezentować się jako już w miarę świadomy fotograf, który nawet jeśli nie do końca wie, czego chce, to na pewno w tej szkole chce się tego dowiedzieć. Dlatego "zalanie" komisji dziesiątkami zdjęć, każde na inny temat też nie koniecznie zapewni nam miejsce na studiach. Miejsc, w których pokazujemy swoje zdjęcia jest wiele i naprawdę dobrze jest znać kilka podstawowych zasad budowania portfolio. Bo dziś przecież zdjęcia robi każdy i my – jako ci bardziej świadomi – musimy umieć światu udowodnić, że to na nasze właśnie zdjęcia warto zwrócić uwagę. I tak samo tyczy się to potencjalnego pracodawcy, profesora na uczelni czy cioci, która też chce zobaczyć, jakie śliczne zdjęcia robi jej kuzyn. źródło: www.otopr.pl

Dodaj nową odpowiedź

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Image links with 'rel="lightbox"' in the <a> tag will appear in a Lightbox when clicked on.
  • Image links from G2 are formatted for use with Lightbox2
  • Image links with 'rel="lightshow"' in the <a> tag will appear in a Lightbox slideshow when clicked on.
  • Links to HTML content with 'rel="lightframe"' in the <a> tag will appear in a Lightbox when clicked on.
  • Links to video content with 'rel="lightvideo"' in the <a> tag will appear in a Lightbox when clicked on.
  • Links to inline or modal content with 'rel="lightmodal"' in the <a> tag will appear in a Lightbox when clicked on.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).